Ένα μικρό ξωτικό, νομίζω με το πιο μουσικό όνομα, που έχω ακούσει μέχρι σήμερα, ο Σιλασολφαμί, παρέα με 4 τραγουδιστές, 16 μουσικούς και 32 μουσικά όργανα, μας ταξιδεύουν στη μαγική χώρα της μουσικής.
Τραγουδούν για τα όργανα της συμφωνικής, της μπάντας και της παραδοσιακής ορχήστρας, το λυρικό θέατρο, την τέχνη του μαέστρου, του συνθέτη και του στιχουργού.Μα πάνω από όλα προσκαλούν στη χαρά της αυτοέκφρασης και της μουσικής δημιουργίας.
Ένα βιβλίο μουσικής, το οποίο συνοδεύεται από ένα cd με τραγούδια του Χρήστου Κλαδά με εικονογράφηση από Alejandro Morales, δεν είναι ένα βιβλίο με απλά τραγουδάκια.
Σας παραθέτω το εισαγωγικό σημείωμα του συγγραφέα, που ως εκπαιδευτικός σημειώνει την αξία της μουσικής αγωγής και αξίζει να το διαβάσετε:
“Τόσο ως δάσκαλος όσο και ως γονιός, έψαχνα πάντοτε τρόπους και μέσα για να διδάξω.
Εμπνεύστηκα λοιπόν ένα ξωτικό και το έβαλα να μας ταξιδέψει στη μαγική εκείνη χώρα, όπου τα συναισθήματα και οι σκέψεις μας γίνονται μουσική. Το έβαλα να παρακολουθήσει την πρόβα μιας συμφωνικής ορχήστρας, να εξηγήσει το ρόλο του μαέστρου, να πιάσει κουβέντα με τα έγχορδα, να σφυρίξει εμβατήρια με τα πνευστά, να χορέψει με τα κρουστά, να τρυπώσεισε ένα λυρικό θέατρο, να περιγράψει την τέχνη του συνθέτη και του στιχουργού, να μελετήσει με τους φίλους του σολφέζ και να πιάσει το χορό με τα όργανα της παραδοσιακής μουσικής.
Τις θεμελιώδεις αυτές μουσικές εικόνες τις έκανα τραγούδια, που ενορχηστρώθηκαν και εικονογραφήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει το παραμύθι μου ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο, ευχρηστο για κάθε γονιό και παιδαγωγό, ικανό να παράσχει όλες εκείνες τις πληροφορίες που θα βοηθήσουν παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας να θεμελιώσουν βασική γνώση, άρα και πλήρη άποψη για τη μουσική διαδικασία. Όταν το ακούσουμε, το διαβάσουμε και το τραγουδήσουμε μαζί με τα παιδιά μας, θα έχουμε εισαγάγει με τον πλέον ουσιαστικό τρόπο στο μαγικό κόσμο της μουσικής.
Πέρα όμως από βαθιά εκπαιδευτικό, το έργο αυτό είναι μια πρόσκληση.
Πρόσκληση να αποκτήσουμε μια δημιουργικότερη σχέση με τα παιδιά μας.
Ας παρατηρήσουμε, λοπόν, την μπάντα στην επόμενη παρέλαση.
Ας πάμε μία φορά στη Λυρική Σκηνή.
Ας αφήσουμε την τηλεόραση να παίξει για λίγο την επόμενη φορά που θα πετύχουμε φρακοφορεμένο άνδρα να στέκεται μπροστά σε μια ορχήστρα και να κουνά τα χέρια του στο ρυθμό της μουσικής.
Ας επιλέξουμε να ακούσουμε κάθε μουσική που θεωρούμε καλή για τα παιδιά μας και ας τη συνοδεύσουμε με τα αυτοσχέδια κρουστά μας, το χορό και το τραγούδι μας.
Τότε μόνο θα έχουμε περάσει τη σημαντικότερη πληροφορία στα παιδιά: η μουσική είναι συμμετοχή, αυτοέκφραση και σημιουργία.”
Το ταξίδι του Σιλασολφαμί ολοκληρώνεται με το μουσικό του γλωσσάρι, καθώς και με μια σειρά από μουσικές δραστηριότητες, όπως οργανομαντέματα, ακροστιχίδα, σταυρόλεξο, αντιστοιχίσεις και άλλα.
Ένα πραγματικό έξυπνο εκπαιδευτικό εργαλείο προσχολικής και σχολικής μουσικής αγωγής, χρηστικό για όλους τους γονείς και παιδαγωγούς, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Susaeta.
Mαμά Μαμαδοπούλου
No Comments