slider ΔΙΑΦΟΡΑ

ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΟΜΟΡΦΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ! Ε; :D

Φεβρουάριος 6, 2013

H πρώτη επίσκεψη της μικρής στον παιδοδοντίατρο ήταν στην ηλικία των 2 ετών!

Ω, ναι!

Φυσικά και δεν πήγε μόνη της :p (κρύο, το ξέρω, συνεχίζω) και φυσικά πήγε προληπτικά!

Μόλις έκλεισε τα 2, η αγαπημένη παιδίατρος μας έβαλε να κάνουμε ένα γενικό έλεγχο (στα πάντα όμως) προγραμματίζοντας και τις πρώτες επισκέψεις σε οφθαλμίατρο και παιδοδοντίατρο.

Ομολογουμένως, όταν το είπα στον κύκλο μας οικογενειακό και φιλικό, άκουσα διάφορα :

“Είσαι υπερβολική! Τί μπορεί, να χρειάζεται ένα παιδί από αυτή την ηλικία;” κλπ κλπ κλπ! Μπαμπάς κι εγώ δεν ακούγαμε κανένα!

Αφενός μεν ακούγαμε τις οδηγίες της παιδιάτρου, την οποία και εμπιστευόμασταν, αφετέρου δε θέλαμε να μάθουμε πώς είναι τα δοντάκια της μικρούλας, να κάνουμε, ό,τι χρειάζεται για την πρόληψη και βέβαια, να αρχίζει να εκπαιδεύεται η ίδια στην προληπτική επίσκεψη στον οδοντίατρο.

Από τότε τηρούμε κάθε 6μηνο τις επισκέψεις μας για έλεγχο και φθορίωση!

Ναι, εντάξει! Η ίδια δεν τρελαίνεται.

Το αντίθετο, μάλιστα.

Αν σας πω δε το λόγο….Δεν φοβάται! Δεν έχει πονέσει, αφού κάθε φορά κάνει μόνο έλεγχο και φθορίωση και φεύγουμε.  Δεν έχει χρειαστεί ποτέ κάτι περισσότερο (π.χ. σφράγισμα)

Τα δόντια της τα προσέχουμε (όσο μπορούμε-οι επιδρομές των ζουζουνοτερηδόνων υπάρχουν από τις τροφές και κυρίως τα γλυκά), οπότε μέχρι στιγμής-φτου!φτου!-καλά τα πάμε!

Ο παιδοδοντίατρος μας έχει ενα φιλικό χώρο για τα παιδιά με παιχνίδια, βιβλία, τηλεορασίτσα (με το Nickelodeon να παίζει) και στο χώρο υποδοχής ΚΑΙ στην καρέκλα τοοοουυυυ ελέγχου (oh, yes), αλλά η δικιά μου ακούει οδοντίατρο και αρχίζει την γκρίνια!

Ο λόγος; Της προκαλεί αναγούλα  η γεύση του υλικού της φθορίωσης!Δεν μπορεί τη γεύση!

Κάθε φορά ο γιατρός σκαρφίζεται τους χίλιους-μύριους τρόπους.

Τα καταφέρνουμε πάντως και έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο! So far…

Την προηγούμενη εβδομάδα, όταν επέστρεψε η μικρή από το σχολείο, έφερε ένα χαρτί, που ζητούσε τη συναίνεση μας σχετικά με έναν οδοντιατρικό έλεγχο, που θα γινόταν στο σχολείο μας. Μάλιστα ζητούσε την άδεια  για να τους κάνουν και φθορίωση.

Η ενέργεια ήταν από το πρόγραμμα «Αγωγή Στοματικής Υγείας σε 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία και 150 σχολεία απομακρυσμένων  περιοχών», που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΕΣΠΑ με δικαιούχο την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία και υλοποιείται με τη συνεργασία του       Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Το πρόγραμμα στηρίζεται στην ενεργητική μάθηση και έχει σκοπό την αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών/-τριών ενισχύοντας την υπευθυνότητα, την επικοινωνία, την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση, την προσωπικότητα και την ικανότητα του μαθητή για την υιοθέτηση υγιεινών τρόπων ζωής. Έτσι, επιδιώκεται η θετική τροποποίηση της συμπεριφοράς των μαθητών με στόχο την προστασία και την προαγωγή της στοματικής τους υγείας.

Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον και μου άρεσε σαν ενέργεια για πολλούς λόγους.

Καταρχήν ήξερα, ότι αρκετοί συμμαθητές της  μικρής δεν είχαν πάει ποτέ για έναν παιδοδοντιατρικό έλεγχο ή φθορίωση.  Δεν μπορώ να ξέρω τους λόγους για όλους τους γονείς. Για κάποιους που είχα την ευκαιρία να μιλήσω σχετικά αυτές τις μέρες, έμαθα ότι ήταν από αμέλεια.

Το πρόγραμμα αυτό, λοιπόν, ήταν μια καλή ευκαιρία να γίνει μία πρώτη επαφή αυτών των παιδιών με τον προληπτικό παιδοδοντιατρικό έλεγχο και αν μη τί άλλο μία φθορίωση.

Σημαντικό ήταν, ότι έδειξαν σε όλα τα παιδιά το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών. Είχε ζητηθεί να έχουν τα παιδιά μαζί τους την οδοντόβουρτσά και οδοντόκρεμά τους, για να το δοκιμάσουν μαζί με τους ειδικούς.

H κόρη μου επέστρεψε μέσα στην περηφάνια, ότι η κυρία που την εξέτασε της είπε, ότι έχει τέλεια προσεγμένα δόντια και την επιβράβευσε και που πάει 2 φορές το χρόνο για έλεγχο, αλλά το κυριότερο που δεν ξεχνά το βούρτσισμα των δοντιών πρωί και βράδυ.

Μαζί της είχε και κάποια φυλλάδια με ενημερωτικό υλικό του προγράμματος και ένα cd rom με παιχνίδια, τραγούδια και πληροφορίες.

Όλο το υλικό, την ενημέρωση και τα παιχνίδια μπορείτε να τα δείτε κι εσείς στο ακόλουθο link : http://www.geradontia.gr

Θα βρείτε κάποιες βασικές πληροφορίες σχετικά με τη φροντίδα των δοντιών των παιδιών, εκπαιδευτικά παιχνίδια για τα παιδιά, αλλά και κάποια video, που παρουσιάζουν τί είναι ένας οδοντιατρικός έλεγχος για τα παιδιά ή τί είναι η φθορίωση. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να έχουν μία εικόνα της επίσκεψης σε παιδοδοντίατρο, έτσι ώστε να μην φοβηθούν.

9,9 φορές στις 10 το φόβο για τον οδοντίατρο τον προκαλούμε εμείς. Οι γονείς. Ελάαααατε, τώωωωωρα! Πού ξέρει το πιτσιρίκι πριν καν πάει για πρώτη φορά, ότι αυτός ο γιατρός είναι συνδεδεμένος με έναν πόνο (αχ! Τί πόνο!); Ε; Από πούυυυυ;

Είπαμε! Όλα ξεκινούν από εμάς.

Είναι σημαντικό να τα εκπαιδεύουμε από μικρά και στη φροντίδα των δοντιών τους.

Θυμάμαι, ότι από τότε που η κόρη μας ήταν πολύ μικρή, την αφήναμε να μας παρακολουθεί την ώρα που βουρτσίζαμε τα δόντια μας. Την πρώτη της οδοντόβουρτσα (την οποία έχω ως ενθύμιο) την απέκτησε με το που φύτρωσαν τα πρώτα δοντάκια.

Ακόμη ξέρει, ότι κάνουμε κι εμείς καθαρισμό και εννοείται, ότι προσπαθούμε να αποφεύγουμε τα γλυκά (μπλα-μπλα-μπλα), αλλά ότι ακόμη κι αν δεν γίνεται (κάααααποιες φορές-λέμε τώρα), καλό θα είναι να ακολουθεί αμέσως ένα καλό βούρτσισμα.

Όλα είναι θέμα εκπαίδευσης!

Όλα ξεκινούν από το παράδειγμα, που δίνουμε οι ίδιοι στα παιδιά μας.

Σε όλα μας!

Κι αν μη τί άλλο, το πρώτο πράγμα για το οποίο θα πρέπει να είμαστε παράδειγμα, είναι στη φροντίδα του εαυτού μας.

Παράδειγμα διατήρησης μιας καλής φυσικής κατάστασης!

Σκεφτείτε, ότι είναι ο καλύτερος και πιο ασφαλής τρόπος για να είμαστε ήσυχοι, ότι θα είναι γερά  και υγιή!

Να μάθουν να φροντίζουν τον εαυτό τους προληπτικά από μόνα τους! 🙂

Γιατί όταν υπάρχει υγεία, όλα τα άλλα παλεύονται!!!  🙂

 

 

No Comments

Leave a Reply

You Might Also Like

 

Εγγραφείτε στο newsletter για να μαθαίνετε νέα για εκδηλώσεις, βιβλία,
διαγωνισμούς κ.α.

Διεύθυνση email

Subscribe!