slider ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ KIDS' CLOUD ΔΙΑΦΟΡΑ

AΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ…ΜΕΡΟΣ Γ!

Μάρτιος 27, 2012

Περίπου πριν από ένα μήνα παρακολούθησα την ημερίδα “Γονέ@ς στον 21ο αιώνα” που διοργάνωσαν τα Εκπαιδευτήρια Δούκα στο πλαίσιο του εορτασμού των 95 χρόνων λειτουργίας τους.

Η Ημερίδα «Γονέας στον 21ο αιώνα» διοργανώθηκε σε συνδυασμό με την έναρξη της λειτουργίας του ιστοχώρου διαλόγου και εκπαιδευτικών καινοτομιών για το «Σχολείο του Μέλλοντος», schoolofthefuture.gr

Το κύριο συμπέρασμα που προέκυψε ήταν, ότι η κρίση στην ελληνική κοινωνία και η διείσδυση του διαδικτύου στη ζωή μας, είναι δύο αιτίες που έχουν αλλάξει ριζικά τον κόσμο, τις ανάγκες και τις προτεραιτότητες του Έλληνα γονέα στον 21ο αιώνα.

Πραγματικά αξιόλογη ημερίδα και ένιωσα πολύ τυχερή που μπόρεσα και την παρακολούθησα.

Ακούστηκαν πολλά και ενδιαφέροντα!!

Δίνοντας  λίγο βάρος σε όσα ειπώθηκαν και νομίζω, ότι θα κερδίσουμε πολλά!

“Να χτίζουμε τον εαυτό μας και τα παιδιά μας πάνω στο “είμαι” και όχι στο “έχω”!” ήταν η φράση που είπε ο κύριος Δημ.Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος της ΜRB και χαράχτηκε στο μυαλό μου.

 

«Η μητέρα είναι πλέον ο Επιτελάρχης της οικογένειας» μας είπε, με βάση τα στοιχεία ερευνών. Η κρίση, αναδεικνύουν τα στοιχεία, έχει φέρει σημαντικές αλλαγές μέσα στην οικογένεια, έχει διαφοροποιήσει αισθητά το μοντέλο κατανάλωσης.

Επιπλέον,  η διείσδυση του Ίντερνετ έχει διαφοροποιήσει αισθητά τον τρόπο που επικοινωνούν οι γονείς με τον έξω κόσμο, αλλά και με τα παιδιά τους. Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι, ότι η κρίση και η διείσδυση του Ίντερνετ αλλάζουν την αντιμετώπιση από τους γονείς του ζητήματος της εκπαίδευσης των παιδιών, της Αγωγής και της Σταδιοδρομίας.

«Οι νέες συνθήκες απαιτούν να διαμορφώνουμε παιδιά που είναι Πολίτες του Κόσμου» τόνισε ο εκπαιδευτικός κ. Γ. Δρίβας.

«Δεν υπάρχουν συνταγές στις σχέσεις Γονέων-Παιδιών. Βασικός κανόνας είναι ο αμοιβαίος σεβασμός» υπογράμμισε η καθηγήτρια Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρία Μ. Μαλικιώση.

Τα στοιχεία της έρευνας που παρουσίασε ο κ. Δ. Μαύρος, καθώς και οι τοποθετήσεις εισηγητών και κοινού, επιβεβαίωσαν ότι οι σημερινοι έλληνες γονείς έχουν εντονη ανησυχία και ισχυρές αναζητήσεις και λειτουργούν τελείως διαφορετικά απ’ ότι μέχρι το 2009.

«Η αισιοδοξία και η ελπίδα είναι αξίες εκπαιδεύσιμες» τόνισε ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γ. Νικολαου.

«Οι νέες συνθήκες ενισχύουν σημαντικά την ανάγκη να λειτουργήσουμε με πνεύμα συνεργασίας, να αναδείξουμε το Ομαδοσυνεργατικό μοντελο (teamwork)» , κάτι το οποίο αποτελεί ένα τεράστιο έλλειμμα στην Ελλάδα, όπως σημείωσε η καθηγήτρια της Παντείου κυρία Μπ. Τσακαρέστου.

Ο Γονέας είναι υποχρεωμένος να προσαρμοσθεί στο νέο περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται στο σχολείο και στην εκπαίδευση των παιδιών του. Οι συνθήκες οικονομικής κρίσης, το περιβάλλον κοινωνικής έντασης και η διεθνείς αλλαγές των εργαλείων της εκπαίδευσης (λόγω και του Ίντερνετ) είναι τα καινούργια δεδομένα που απαιτούν αλλαγή στάσης.

«Παρατηρούμε μεγάλες αλλαγές στη στάση των μαθητών τον τελευταίο χρόνο» τόνισε εκπαιδευτικός που βρισκόταν στο ακροατήριο.  «Οι μαθητές ασχολούνται με τη μελέτη των μαθημάτων τους  και την ίδια στιγμή γράφουν σχόλια στο Facebook» ανέφερε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μιχ Μεϊμάρης. «Τα παιδιά έχουν άλλα βιολογικά μυαλά».

Θέματα που είχαν παραμεληθεί κάπως την προηγούμενη δεκαετία, έρχονται πλέον σε πολύ υψηλότερη προτεραιότητα. Η κλινική ψυχολογος κυρία Ελένη Κατσάμπα έκανε αναλυτική εισήγηση για τη διαχείριση άγχους  και οι κυρίες Αγγ. Χούγια, Όλγα Κωνσταντίνου τόνισαν ότι –σε αντίθεση με οτι πιστεύουν αρκετοί γονείς- οι συγκρούσεις ειναι δείγμα υγείας, η σημαντική πλευρά είναι η δημιουργική διαχείρισή τους.

Το Ιντερνετ και τα Κοινωνικά Δίκτυα έχουν διαφορες αρνητικές πλευρές (διάσπαση προσοχής, κίνδυνοι παραβατικότητας κλπ), αλλά όπως τόνισαν πολλοί ομιλητές, είναι πλέον ένας συμπληρωματικός κόσμος Μάθησης για τον εκπαιδευτικό και το μαθητή.  Οι γονείς αποτελούν τον τρίτο παράγοντα αυτής της εξίσωσης και για το λόγο αυτό χρειάζεται πιο στενή συνεργασία με το σχολείο και τα παιδιά τους.

Τα στοιχεία τα οποία παρουσίασε ο εκπρόσωπος του Οργανισμού «Ασφαλές Ίντερνετ» κ. Γ. Κορμάς , επιβεβαίωσαν την ανάγκη να έχουν μεγαλύτερη εποπτεία οι γονείς και να είναι ενήμεροι για τις αρνητικές, αλλά και για τις θετικές πλευρές της ενασχόλησης των παιδιών με τα Κοινωνικά Δίκτυα (Facebook κλπ). «Τα παιδιά πρέπει να νοιώθουν ότι οι γονείς είναι ανοικτοί στη συζήτηση, αν δουν ότι είναι φοβικοί, τότε αυτό γίνεται πρόβλημα» πρόσθεσε ο κ. Κορμάς.

«Γονείς και παιδιά να συναντιούνται στο σαλόνι» απάντησε ο μπαμπάς, Χρ.Λουφόπουλος, ένας των αγαπημένων μας «Μαμά…δες,Μπαμπά…δες» , στο ερώτημα «Συνάντηση στο Σαλόνι ή στην Οθόνη». «Στο σαλόνι, αλλά με κλεισμένη την οθόνη» πρόσθεσε με έμφαση.

«Αναζητούμε μαζί με τα παιδιά τα όρια της χρησιμότητας και της υπερβολής», σημείωσε ο εκπαιδευτικός και γονιός κ. Β. Οικονόμου, που ήταν υπεύθυνος ενός Εργαστηρίου της Ημερίδας, όπου συζητήθηκε το σχετικό θέμα.

«Ο Γονέας, το Σχολείο, ο Εκπαιδευτικός και οι τρεις πλευρές, καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες, πολύ απαιτητικές συνθήκες οι οποίες διαμορφώνονται στην Ελλάδα του 2012» σημείωσε η εκπαιδευτικός κυρία Δούκα-Πατέρα.

«Μια σημαντική διαφοροποίηση των σύγχρονων Εκπαιδευτικών Οργανισμών, είναι ότι οφείλουν να πολλαπλασιάσουν τα σημεία από τα οποία παίρνουν τα μηνύματα από τους Γονείς,  τους μαθητές, την Κοινωνία».

Τι λένε οι μαθητές για τους Γονείς

Ένα μέρος της Ημερίδας το οποίο αύξησε στο κατακόρυφο το ενδιαφέρον του κοινού που το παρακολουθούσε (στην αίθουσα ή μέσω Ιντερνετ) ήταν οι τοποθετήσεις μαθητριών, μαθητών, φοιτητών. Συνολικά συμμετείχαν με τοποθετήσεις 8 μαθητές, εκ των οποίων οι 5 έλαβαν μέρος σε αντιλογία (debate), όπου «διασταύρωσαν  τα ξίφη τους» με αντίστοιχο αριθμό γονέων.

Οι τοποθετήσεις της νέας γενιάς πρόσθεσαν σπινθήρες στην εκδήλωση, όπως η αποστροφή του 15χρονου μαθητή Κων. Κουτσαύτη ‘πιο εύκολα μπορουμε να φανταστούμε το τελος του κόσμου, παρα το οτι θα μείνουμε μια ώρα χωρίς ρεύμα’ (εννοώντας, οτι θα μείνουμε μια ώρα χωρις Ιντερνετ).

Μερικές απο τις ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις των μαθητών, ήταν οι εξής:

  • «Η οικογένεια να αναζητά πληροφορίες για Αγωγή, Καριέρα και σε Ιστοχώρους εκτός Ελλάδας»
  • «Μαθητές για τους Γονείς  και το Ίντερνετ»
  • «Αρκετοί Γονείς λένε ότι στηρίζουν τα παιδιά, αλλά προσπαθούν έμμεσα να τους επιβληθούν»
  • «Υπάρχει και μια κατηγορία Γονιών η οποία υποστηρίζει ότι μας δίνει ελευθερία, αλλά το παρακάνει, περίπου “σηκώνει τα χέρια”»
  • «Θέλουμε να μας βάζουν όρια οι Γονείς»
  • «Κάθε πρωί μπαίνουμε στο Ίντερνετ, για να δίνουμε μια ματιά στο τι έγινε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού τη νύχτα»

Μην μου πείτε, ότι δεν είναι εποικοδομητικά;

Ακόμη κι αν δεν μπορέσατε να παρευρεθείτε στην ημερίδα,  τα βίντεο και οι εισηγήσεις τηςείναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα www.schoolofthefuture.gr.

Αλήθεια…

Γνωρίζατε εσείς ότι 1% των παιδιών στο Νηπιαγωγείο έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο;;;;

Μπορώ να εκπλαγώ λίγο, ε;

……………….

Και η αναζήτηση για την Ασφάλεια στο διαδίκτυο για ένα παιδί και τους γονείς του…..συνεχίζεται….

 


 

 

 

 

1 Comment

  • Reply Ασφάλεια στο διαδίκτυο για ένα παιδί-Μέρος Γ' | Μάρτιος 28, 2012 at 10:21 πμ

    […] http://www.kidscloud.gr (via @adanilatou) – Today, 2:20 AM […]

  • Leave a Reply

    You Might Also Like

     

    Εγγραφείτε στο newsletter για να μαθαίνετε νέα για εκδηλώσεις, βιβλία,
    διαγωνισμούς κ.α.

    Διεύθυνση email

    Subscribe!