slider ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ KIDS' CLOUD ΕΦΗΒΕΙΑ

Μην θεωρείς δεδομένα τα δεδομένα ( κινητής ) εφήβου #hello_εφηβεία

23 Απριλίου, 2018

Είναι τώρα κάτι μήνες που η δεσποινίς κόρη μας έχει το ολοδικό της κινητό.
Πριν το πάρει είχαμε κάνει τις άπειρες “εκπαιδευτικές” σχετικές συζητήσεις.
Άλλες τόσες συζητήσεις κάνουμε και μετά την απόκτηση του πολυεργαλείου.

Πολυεργαλείο, ναι! Ελάτε, τώρα! Πείτε μου ένα πιτσιρίκι (ή και ενήλικα) που έχει μία συσκευή κινητού μόνο για να παίρνει τηλέφωνο.

Εντάξει. Υπάρχουν δύο.
Η μαμά μου και ο μπαμπάς μου.

Όπως αντιλαμβάνεστε, όπως ξεμυαλίζομαι εγώ, ξεμυαλίζεται και η έφηβη.
Παιχνίδια, viber, βίντεο στο youtube και άλλα τέτοια όμορφα.
Ήθελα εδώ και καιρό να κάνω έναν απολογισμό από εκείνο το άρθρο “Η αρχή μιας νέας εποχής: Η κόρη μου έχει πια το δικό της κινητό τηλέφωνο.

Η αρχή μιας νέας εποχής: Η κόρη μου έχει πια το δικό της κινητό τηλέφωνο.

Σκέφτηκα, λοιπόν, να κάνω έναν απολογισμό και να μαζέψω τις σκέψεις μου, τώρα που η κόρη μου έχει το δικό της κινητό εδώ και περίπου ένα χρόνο, καταγράφοντας ένα θεματάκι που αντιμετωπίσαμε.

α) Ημέρες και ώρες χρήσης:
Το τηλέφωνο δεν είναι διαθέσιμο όλη την ημέρα.
Ουσιαστικά τις καθημερινές το παίρνει,  αφού έχει τελειώσει από όλες τις υποχρεώσεις της για ένα δίωρο και το αργότερο μέχρι τις 22.30.
Μετά το κινητό αποσύρεται, όπως κι εκείνη.
Καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας το έχει μόνο σε εξαιρέσεις, όπως π.χ. σε μία σχολική εκδρομή.
Τα Σαββατοκύριακα θα το έχει για λίγη ώρα, αφού έχουμε ξυπνήσει όλοι στην οικογένεια και μετά για ένα δίωρο πάλι, όταν πια έχει ολοκληρώσει τη μελέτη και τις εργασίες της.
Φυσικά και αυτά τα όρια έχουν χαλαρώσει κατά πολύ την περίοδο των διακοπών, αλλά και πάλι δεν το έχει για ανεξέλεγκτη χρήση.
Το βράδυ δεν έχει μείνει ποτέ στο δωμάτιό της. Το έχουμε εμείς κλειστό.
Είναι πολύ εύκολο να χάσει τον ύπνο της, να παρασυρθεί και να το ανοίξει αργά το βράδυ ή να ξυπνήσει νωρίς το πρωί, για να ασχοληθεί με αυτό.
Κακά τα ψέματα. Το κινητό είναι ξεμυαλίστρα.
Ένα βράδυ το είχα ξεχάσει ανοιχτό, αλλά το είχα στο δωμάτιό μας.
Στις 4 παρά το πρωί χτύπησε μήνυμα στο viber. Αρχικά τρόμαξα μέσα στον ύπνο μου, ότι κάτι συνέβη, και μετά αναρωτήθηκα, ποιό παιδάκι είναι ξύπνιο τέτοια ώρα καθημερινή και στέλνει μήνύματα. Προβληματίστηκα και στεναχωρήθηκα. Την επόμενη ημέρα την ρώτησα ποιό παιδί είχε στείλει μήνυμα τέτοια ώρα και μου είπε ότι ήταν μήνυμα που έστειλε στην ομάδα του σχολείου ένας συμμαθητής της που κοιμάται αργά. (Πόσο αργά;;;) Πιο φυσικό θα μου ακουγόταν, ότι ξυπνά πολύ νωρίς (4 παρά το πρωί;;; ) . Anyway! Τεράστιο θέμα.

b) Σεβασμός στην ιδιωτικότητα.
Από την πρώτη ημέρα γνωρίζουμε όλους τους κωδικους ασφαλείας, που έχει.
Όλο αυτό το διάστημα, όμως, δεν έχουμε πάρει ούτε μία φορά κρυφά το κινητό της, για να το ψάξουμε.
Πιστεύουμε ότι η αστυνόμευση μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά.

Ομολογώ ότι τον πρώτο καιρό είχα μια περιέργεια, αλλά σεβάστηκα την ιδιωτικότητά της. (Είχα μιλήσει γι’αυτό και στο πρώτο άρθρο που είχα γράψει και αναφέρω λίγο πιο πάνω).

c) Οικονομικός προϋπολογισμός:
Όλους αυτούς τους μήνες υπάρχειι μία σταθερότητα στο συμφωνηθέν ποσό που ξόδευει.
10 ευρώ το μήνα φαίνονται αρκετά για τη χρήση που κάνει.
Σε εξαιρετικές ελάχιστες περιπτώσεις έφτασε στα 15 ευρώ.

Σε αυτό το  θέμα όμως είναι που προέκυψε ένα απρόοπτο.

Πριν από 2-3 εβδομάδες έβαλα στην κάρτα της τα μηνιαία 10 ευρώ.
Είχε ακόμη ενεργό πακέτο χρόνου ομιλίας, δεν έστειλε κανένα sms  και πριν προλάβουμε να ενεργοποιήσουμε κάποιο πακέτο mb μιας και χρησιμοποιούσε internet κυρίως στο σπίτι, το ποσό των 10 ευρώ εξαφανίστηκε μέσα σε λίγες ημέρες!!!

Προβληματιστήκαμε οι γονείς και μιας και δεν είχε ξανασυμβεί, της κάναμε μία επισήμανση, λέγοντάς της πως πρέπει να προσέχει γιατί φαίνεται πως έκανε απερίσκεπτη χρήση (νομίσαμε, κατανάλωσε όλα τα mb και παρέμεινε στο internet εκτός Wi-Fi χωρίς να έχει ενεργό κάποιο σχετικό πακέτο). Προσθέσαμε 5 ευρώ για να μπορεί να ξεκλειδώσει η δυνατότητα κλήσεων και της ζητήσαμε να απενεργοποιήσει τα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας, για να μην μπαίνει στο internet εκτός Wi-Fi και να μην χρεώνεται καθόλου.
Μάλιστα για να είμαστε σίγουροι, ότι έχει καταλάβει τί εννοούμε “κλειστά δεδομένα κινητής τηλεφωνίας”, της δείξαμε το σχετικό κουμπάκι που υπάρχει στις ρυθμίσεις, για να το προσέχει και μόνη της.

Μετά από 2-3  ημέρες ρίχνω μια ματιά στην εφαρμογή που δείχνει την κατάσταση του κινητού και βλέπω  στο δικό της αριθμό υπόλοιπο: € 0,06!!!
Έξαλλη η μάνα!!!

Σκέφτηκα ότι δεν θα πρόσεξε, οπότε την “βάζω κάτω”, αρχίζω το κήρυγμα με εκείνη να επιμένει και να χτυπιέται, ότι δεν άνοιξε τα δεδομένα, πως δεν χρησιμοποίησε internet εκτός σπιτιού. Η επιμονή της μου δημιουργούσε αμφιβολίες, αλλά μιας και δεν μπορούσε να εξηγθεί διαφορετικά, μπήκε ένας προειδοποιητικός περιορισμός χρήσης, για την ασυνέπεια των όσων είχαμε πει.

Σήμερα, λοιπόν, που λέτε υπήρχε περίπτωση να τελειώσει νωρίτερα το σχολείο, οπότε πήρε μαζί το κινητό για να συνεννοηθούμε.
Πρόσθεσα 5 ευρώ στο κινητό της, γιατί ήταν στα όρια να μηδενιστεί πάλι, επιβεβαιώσαμε ότι είναι κλειστά τα δεδομένα και το πήρε μαζί της.
Γνωρίζοντας το παιδί μου, ήμουν 100% σίγουρη ότι δεν υπήρχε περίπτωση ούτε καν να σκεφτεί, να ανοίξει τα δεδομένα για να κάνει χρήση internet.

Και το βράδυ βλέπω την εφαρμογή της εταιρίας κινητής, που ενημερώνει για την κατάσταση του χρόνου ομιλίας και την βλέπω 2 ευρώ μείον!

Την φωνάζω και εκείνη άρχισε να χτυπιέται, ότι δεν άνοιξε τα δεδομένα, δεν χρησιμοποίησε internet παρά μόνο όταν ήταν στο σπίτι και, να πάρει, την πίστευα. Δεν μου έλεγε ψέμματα.

Δεν είχα άλλη επιλογή, παρά να καλέσω στην εταιρία κινητής τηλεφωνίας και να προσπαθήσω να ανακαλύψω, τί είχε συμβεί.
Μετά από μία κατατοπιστική επικοινωνία που είχα με μία εκπρόσωπο, διαπίστωσα ότι το παιδί μου έλεγε την αλήθεια.
Δεν έκανε χρήση internet και είχε κλειστά τα δεδομένα, για να μην χρεώνεται.

Η χρέωση του αριθμού της προερχόταν από χρεώσεις 5ψήφιων αριθμών, που της έστελναν sms.
Eίχε κατεβάσει μία εφαρμογή-παιχνίδι, η οποία “πονηρά” με ψιλά γράμματα είχε πάρει τη συναίνεσή της, ώστε να της στέλνει ενημερώσεις sms με χρεώσεις. Το κάθε sms την χρέωνε σχεδόν 2 ευρώ, οπότε και έτσι κατανάλωνε τα χρήματα που υπήρχαν στο λογαριασμό της.

Bingo!

Σε συνεργασία με την εκπρόσωπο της κινητής μπήκε φραγή στην παραλαβή sms από πενταψήφια και φραγή – “κόφτης” στο internet έτσι ώστε μόλις τελειώνει κάθε πακέτο mb, να μην της επιτρέπει την πλογήση και έτσι να αποφεύγει τις χρεώσεις.

Φυσικά και ακολούθησε μία επανάληψη σχετικά με το download εφαρμογών, που μπορεί να είναι επικίνδυνες για πολλούς λόγους.
Συζητήσαμε για άλλη μία φορά (το ιδανικό σενάριο), ότι πρέπει να βλέπουμε μαζί τις εφαρμογές, που θέλει να “κατεβάσει” κάθε φορά.
Αλλά αυτό ξέρουμε όλοι ότι στην εφηβεία δεν είναι απλά ιδανικό. Είναι σουρεαλιστικό. #hello_εφηβεία

Θα υπάρχει η φορά, που θα ξεμυαλιστεί από κάποια φίλη-συμμαθήτρια και θα προχωρήσει σε μία εγκατάσταση εφαρμογής, όταν δεν είμαστε μαζί της.
Ξέρουμε πολύ καλά όλοι πως όσο κι αν επιβλέπουμε αυτή την περίπτωση, θα κάνει τις δικές της επιλογές κάποια στιγμή που δεν είμαστε μπροστά.
Νομίζω, όμως ότι μετά από αυτό που έγινε και επειδή και η ίδια θορυβήθηκε αρκετά, θα διπλοτσεκάρει όποιες εφαρμογές εγκαθιστά στο κινητό της και σίγουρα θα ζητάει τη γνώμη μας.

Είχα ακούσει κατά καιρούς για τις χρεώσεις 5ψήφιων, αλλά η αλήθεια είναι πως πίστευα ότι λαμβάνουμε τις προφυλάξεις μας και δεν θα μας συνέβαινε κάτι τέτοιο.
Επειδή ακριβώς είχα αυτή τη σιγουριά, αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία μας και πώς την “πατήσαμε”, ευτυχώς προλαβαίνοντάς το σχετικά νωρίς.

Η αλήθεια είναι πως ακόμη και εμείς, οι μεγάλοι μπορεί να την “πάθουμε” με τέτοιες χρεώσεις.

Δεν ξέρω, αν κάπου έκανα λάθος χειρισμό, αλλά νομιζω ότι στο τελος κάτι μας έμεινε. Εκείνη θα προσέχει περισσότερο κι εγώ δεν θα είμαι τόσο βιαστική και θα το ψάχνω περισσότερο, γιατί την αδίκησα, η αλήθεια είναι(να τα λέμε κι αυτά).

Και κάπως έτσι συνεχίζουμε να παίρνουμε μαθήματα.
Μικροί και μεγάλοι.

(Αχ, #hello_εφηβεία!)

Μαμά Μαμαδοπούλου

No Comments

Leave a Reply

You Might Also Like

 

Εγγραφείτε στο newsletter για να μαθαίνετε νέα για εκδηλώσεις, βιβλία,
διαγωνισμούς κ.α.

Διεύθυνση email

Subscribe!